Hen Ichaer

Aktualizacja 9.0 – Lista Zmian

Aktualizacja 9.0 oznacza premierę najnowszego dodatku do GWINTA – Dawno Temu na Stosie. I chociaż z pewnością to właśnie on najbardziej przyciągnie Waszą uwagę, do gry wprowadziliśmy również kilka zmian i usprawnień, które mogą Was zainteresować. Przede wszystkim, możecie teraz zmienić kartę “Graj” w menu głównym, o co często nas prosiliście. Inną ważną zmianą jest przyspieszenie rozgrywki poprzez zaliczanie postępów, nawet jeśli efekty wizualne nie wyświetliły się jeszcze w całości. Dodatkowo chcielibyśmy powiedzieć kilka słów na temat zmian w balansie i podzielić się z Wami własnymi uwagami na ich temat. W dalszej części tekstu znajdziecie więcej szczegółów.

Komentarz twórców: Po pierwsze, najważniejszym elementem tej aktualizacji jest rzecz jasna premiera pierwszego dodatku z zestawu Cena Władzy. Z Tego powodu przygotowaliśmy sporo małych zmian i poprawek.

Kolejnym długo wyczekiwanym wydarzeniem są zmiany dla Królestw Północy! Postanowiliśmy odejść od mechaniki otrzymywana ładunków na rzecz mniej restrykcyjnej i bardziej elastycznej mechaniki odnowienia. Ładunki jako mechanika pozostaną w grze, ale teraz będą one czymś osobnym.

Jednocześnie przyglądamy się zdolnościom dowódców, by zwiększyć różnorodność i dać im jakąś tożsamość.

Zmiany

  • Mecze nierankingowe w trybie standardowym wyświetlane są teraz pod trybem treningowym.
  • Zwiększono szybkość rozgrywki poprzez rozłączenie efektów logicznych i wizualnych (gra nie będzie już czekać, aż wszystkie efekty wizualne kart zostaną odtworzone w całości, zanim pozwoli na dalszą rozgrywkę).
  • Nie trzeba już najeżdżać myszą na paski wyszukiwania, by były one aktywne.

Neutralne

  • Ulewny Deszcz: koszt werbunku zmieniono z 5 na 4.
  • Trzaskający Mróz: koszt werbunku zmieniono z 5 na 4.
  • Gęsta Mgła: koszt werbunku zmieniono z 5 na 4.
  • Avallac’h: Wiedzący: siłę zmieniono z 1 na 2, koszt werbunku zmieniono z 11 na 10.”
  • Avallac’h: siłę zmieniono z 4 na 6.
  • Vaedermakar posiada nową część umiejętności: „Jeśli kontrolujesz Berło Gromów, zamiast tego wydłuż lub skróć czas trwania o 3”.
  • Berło Gromów: koszt werbunku zmieniono z 6 na 5.
  • Franciszek Bedlam: dodano kategorię Bandyta.
  • Kaganiec Vigo: dodano kategorię Zaklęcie.
  • Róg dowódcy: dodano kategorię Działania Wojenne, koszt werbunku zmieniono z 9 na 8.
  • Gradobicie Merigold: koszt werbunku zmieniono z 9 na 8.
  • Maćko z Lisich Dołów posiada nową część umiejętności: „Rozkaz: Stwórz Krowę. Odnowienie: 3.”

Potwory

  • Ghul: siłę zmieniono z 2 na 1, koszt werbunku zmieniono z 6 na 5.
  • Larwa endriagi: siłę zmieniono z 1 na 2, koszt werbunku zmieniono z 5 na 6.
  • Kuchta: siłę zmieniono z 5 na 6, umiejętność zmieniono na „Zapał. Rozkaz: Pochłoń sojuszniczą jednostkę. Ładunki: 1. Zwiększ liczbę ładunków o 1 za każdym razem, gdy zagrywasz Staruchę”.
  • Szepciucha: siłę zmieniono z 5 na 6.
  • Prządka: siłę zmieniono z 5 na 6.
  • Owoce Ysgith: koszt werbunku zmieniono z 11 na 12.
  • Kejran: umiejętność zmieniono na „Odporność. Rozmieszczenie: Pochłoń 3 sojusznicze jednostki”.
  • Pokutnik: umiejętność zmieniono na „Pokrzepienie. Zemsta: Wezwij ze swojej talii losową jednostkę o koszcie werbunku 7 do tego rzędu”.

Skellige

  • Gniew Morza: premię do werbunku zmieniono z 13 na 14.
  • Mardroeme: koszt werbunku zmieniono z 5 na 4.
  • Błogosławieństwo: koszt werbunku zmieniono z 9 na 8.
  • Niedźwiedź Svalbloda: dodano kategorię Kultysta.
  • Hammond: dodano kategorię Kultysta.
  • Opancerzony drakkar: koszt werbunku zmieniono z 5 na 4.
  • Eist Tuirseach: koszt werbunku zmieniono z 11 na 12.

Królestwa Północy

  • Dodatkowe zasoby: premię do werbunku zmieniono z 17 na 15, umiejętność zmieniono na „Rozkaz: Zmniejsz licznik odnowienia trzech sąsiadujących jednostek Królestw Północy o 1 i stwórz Ochotnika w ich rzędzie. Ładunki: 3”.
  • Priscilla: siłę zmieniono z 5 na 6, umiejętność zmieniono na „Zapał. Rozkaz: Wylecz sojuszniczą jednostkę o 4 i zresetuj jej odnowienie. Inspiracja: Wzmocnij sojuszniczą jednostkę o 4 i zresetuj jej odnowienie”.
  • Jaskier: koszt werbunku zmieniono z 8 na 9, umiejętność zmieniono na „Rozkaz: Wzmocnij jednostkę w swojej talii o 2. Odnowienie: 2. Inspiracja: Na koniec swojej tury wzmocnij wierzchnią jednostkę ze swojej talii o 1”.
  • Widmo Czarodziejki: umiejętność zmieniono na „Zapał. Rozkaz: Zniszcz tarczę jednostki i wzmocnij tę kartę o 2. Odnowienie: 2”.
  • Wzmocniona balista: umiejętność zmieniono na „Formacja. Rozkaz: Zadaj jednostce 1 pkt obrażeń. Odnowienie: 1. Zaopatrzenie: Zmniejsz licznik odnowienia o 1”.
  • Hubert Rejk: koszt werbunku zmieniono z 7 na 8, umiejętność zmieniono na „Za każdym razem, gdy użyjesz rozkazu, kiedy ta karta znajduje się w twojej talii, zmniejsz jej licznik o 1. Kiedy licznik osiągnie 0, wezwij tę kartę ze swojej talii do rzędu dalekiego zasięgu. Licznik: 10”.
  • Kołowrót: umiejętność zmieniono na „Wzmocnij sojuszniczą jednostkę o 5 i zmniejsz jej licznik odnowienia o 3”.
  • Wysłanniczka z Cintry: koszt werbunku zmieniono z 5 na 4, umiejętność zmieniono na „Formacja. Rozkaz: Spójrz na 3 losowe karty w swojej talii i przenieś jedną z nich na wierzch. Odnowienie: 2”.
  • Duma Foltesta: siłę zmieniono z 5 na 6, pancerz zmieniono z 0 na 1, umiejętność zmieniono na „Zapał. Rozkaz: Zadaj wrogiej jednostce 2 pkt obrażeń i 1 pkt obrażeń jednostkom z nią sąsiadującym. Odnowienie: 4. Załoga: Ustaw odnowienie na 2”.
  • Sztukmistrz z Cintry: umiejętność zmieniono na „Rozkaz: Zadaj jednostce 1 pkt obrażeń. Ładunki: 1. Daj tej jednostce 1 ładunek za każdym razem, gdy zagrasz Czarodzieja lub Zaklęcie”.
  • Adeptka z Aretuzy: koszt werbunku zmieniono z 5 na 4, umiejętność zmieniono na „Za każdym razem, gdy aktywujesz cierpliwość, wzmocnij tę kartę o 1”.
  • Nenneke: siłę zmieniono z 4 na 5.
  • Shani: koszt werbunku zmieniono z 9 na 10, umiejętność zmieniono na „Zapał. Rozkaz: Wezwij brązową jednostkę z kategorii Człowiek ze swojego cmentarza i daj jej Fatum. Odnowienie: 7”.
  • Talar: siłę zmieniono z 5 na 6, umiejętność zmieniono na „Formacja. Rozkaz: Jeśli żaden z graczy nie spasował, a ręka twojego przeciwnika nie jest pełna, obaj gracze dobierają kartę”.
  • Wsparcie oblężnicze: umiejętność zmieniono na „Rozmieszczenie (bliskie starcie): zmniejsz licznik odnowienia sojuszniczej jednostki o 1. Rozmieszczenie (daleki zasięg): Wzmocnij sojuszniczą jednostkę o 1. Rozkaz: Daj sojuszniczej jednostce zapał”.
  • Taran: umiejętność zmieniono na „Rozmieszczenie, Załoga: Zyskaj zapał. Rozkaz (bliskie starcie): Przenieś tę jednostkę do rzędu dalekiego zasięgu. Rozkaz (daleki zasięg): Przenieś tę jednostkę do rzędu bliskiego starcia, następnie zadaj najsilniejszej wrogiej jednostce 3 pkt obrażeń. Odnowienie: 2”.
  • Słoń bojowy posiada nową część umiejętności: „Odnowienie: 6”.
  • Ves posiada nową część umiejętności: „Odnowienie: 3”.
  • Bombardowanie: koszt werbunku zmieniono z 5 na 4.
  • Sheala de Tancarville: koszt werbunku zmieniono z 7 na 6.
  • Słowo runiczne: koszt werbunku zmieniono z 4 na 6, umiejętność zmieniono na „Utwórz brązowego Czarodzieja Królestw Północy i daj mu tarczę”.

Scoia’tael

  • Wiedzący: nazwę zmieniono na Elfiego Skrybę, koszt werbunku zmieniono z 6 na 4, umiejętność zmieniono na „Zmniejsz licznik o 1 za każdym razem, gdy zagrasz kartę specjalną. Licznik: 3. Gdy licznik osiąga 0, wzmocnij tę jednostkę o 6”.
  • Wyrocznia jest teraz Czarodziejem, wzmocnienie zmieniono z 2 na 3.

Nilfgaard

  • Hochsztapler: umiejętność zmieniono na :”Rozkaz: Zablokuj wrogą jednostkę, a następnie stwórz jej kopię bazową w przeciwnym rzędzie i wzmocnij ją o liczbę równą wrogim jednostkom z nałożonymi statusami w rzędzie zablokowanej jednostki.”
  • Posłaniec: koszt werbunku zmieniono z 5 na 4.
  • Adept Szkoły Żmii: siłę zmieniono z 3 na 4.
  • Dywizja Magne posiada nową część umiejętności: “Więź: Na koniec twojej tury wzmocnij tę kartę o 1.”
  • Fringilla Vigo oprócz Czarodziejów bierze pod uwagę również liczbę Konstruktów, koszt werbunku zmieniono z 8 na 7.
  • Anna Henrietta jest teraz przypisana do rzędu dalekiego zasięgu. 

Komentarz twórców: Celem tej zmiany jest dać graczom możliwość wyboru, czy chcą użyć tej karty, podobnie jak z Gudmundem Pyskatym.

Syndykat

  • Nagroda Główna posiada nową część umiejętności: “Za każdym razem, gdy sojusznicza jednostka da ci monety, wzmocnij tę jednostkę o ich nadmiar.”
  • Novigradzkie Kokoty: koszt werbunku zmieniono z 5 na 4.
  • Magister: koszt werbunku zmieniono z 11 na 12.

Nowe elementy gry

  • Trzy nowe drzewka w Księdze Nagród powiązane z rozszerzeniem.
  • Karta „Graj” w menu głównym będzie teraz prezentować waszą ulubioną kartę wybraną w profilu gracza.
  • Nowy dodatek Dawno Temu na Stosie wprowadza do gry 26 nowych kart.

Poprawki

  • Naprawiono rzadki błąd, który mógł sprawiać, że mecz zakończy się remisem po zagraniu Mutacji selektywnej.
  • Naprawiono błąd graficzny, który sprawiał, że po zakupie Szybkiej podróży łączna liczba punktów nagród była zawyżona.
  • Zdolność Elfiego czatownika Saskii będzie teraz prawidłowo obierać za cel obrażeń również jednostki z odpornością.
  • Szepciucha, Prządka i Kuchta posiadają teraz prawidłowe wartości na ekranie tworzenia talii.
  • Wieloetapowy kontrakt szału nie będzie już nieprawidłowo postępował w przypadku Straży Królowej.
  • Koral teraz najpierw dobiera, a potem odrzuca kartę, jak zapowiedziano w informacjach o aktualizacji 8.5.
  • Gładyszka uniemożliwi teraz graczom kliknięcie rozkazu, jeśli posiadają więcej niż 8 kart.
  • Sojusznicze jednostki pod wpływem Trucizny Salamandry nie będą już wzmacniać Spragnionej damy.

PS. 
Koniecznie zerknijcie na nasze profile na Facebooku i Twitterze, jeśli jeszcze tego nie zrobiliście! Ponadto zapraszamy nasz oficjalny kanał na Discordzie oraz na naszą partnerską grupę na Facebooku  GWINT Polska!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *