Hen Ichaer

Aktualizja 8.0 – Lista Zmian

Patch notes do nadchodzącej aktualizacji 8.0 zostały właśnie opublikowane na oficjalnej stronie. Jak widać, oprócz nowego dodatku Wiedźmini, GWENT Team wprowadził liczne poprawki i zmiany balansujące, szczególnie do znienawidzonej ulubionej frakcji graczy Nilfgaardu. Wiele z tych zmian wygląda na przemyślane, szczególnie w kontekście dodania do gry znacznej ilości kart z tagiem “wiedźmin”.

Patch Notes 8.0

Nadchodzą Wiedźmini, a wraz z nimi całkiem sporo zmian. Jak wielu z Was zgadło, niektóre z nich wiążą się z kategorią „Wiedźmin”, żeby istniejące już karty, które posiadają synergię z wiedźminami, były dobrze dopasowane do nowych. Oprócz tego wprowadziliśmy liczne poprawki w balansie innych kart, o czym szczegółowo przeczytacie poniżej.

Ponieważ sezon świąteczny trwa już na dobre, wprowadzamy też funkcję dawania prezentów, żebyście mogli przesyłać podarunki znajomym w GWINCIE i wspólnie świętować.

Listę zmian zamykają poprawki gry, niektóre z nich były gorąco wyczekiwane (Eredin!), oraz inne to drobne udogodnienia – ogólnie mają one pozytywnie wpłynąć na Wasze doświadczenia z gry. 

Zmiany

  • Nowe paczki do Trybu Draftu. Szczegóły wkrótce.
  • Do interfejsu nowego draftu dodano przyciski ponownego draftowania, ustawień i wyjścia.

Neutralne

  • Eskel, Vesemir i Lambert: siłę zmieniono z 2 na 3, koszt werbunku zmieniono z 8 na 7, umiejętność zmieniono na „Adrenalina 4: Wezwij do tego rzędu Eskela/Vesemira/Lamberta ze swojej talii”.

Komentarz twórców: Wprowadzenie adrenaliny otwiera przed starymi kartami nowe możliwości. Postanowiliśmy zrehabilitować tych trzech wiedźminów z dodanym warunkiem adrenaliny, żeby zmniejszyć ich wszechstronność i wymusić długą 1 rundę.

  • Vesemir: Mentor: umiejętność zmieniono na „Rozmieszczenie: Wzmocnij wszystkie sojusznicze jednostki-Wiedźminów na polu bitwy o 1. Adrenalina 5: Wzmocnij również jednostki-Wiedźminów w ręce i talii”.

Komentarz twórców: Wraz z pojawieniem się mnóstwa nowych celów dla Vesemira: Mentora jego ogólna wartość znacznie wzrosła. Podobnie jak w przypadku trzech wiedźminów, wprowadziliśmy adrenalinę, żeby trochę go ograniczyć i wymusić zaangażowanie w rundę.

  • Płotka: koszt werbunku zmieniono z 10 na 9.
  • Hajdawer: koszt werbunku zmieniono z 9 na 8.
  • Jaskier: Poeta: koszt werbunku zmieniono z 12 na 11.
  • Portal: koszt werbunku zmieniono z 13 na 12, umiejętność zmieniono na: „Rozmieszczenie: Wezwij ze swojej talii losową jednostkę o koszcie werbunku 4 po lewej stronie tej karty. Po 3 turach wezwij ze swojej talii losową jednostkę o koszcie werbunku 4 po prawej stronie tej karty”.

Komentarz twórców: W przeszłości przyjmowaliśmy strategię osłabiania Portalu przez osłabianie jego celów. Tym razem chcemy spróbować czegoś innego i usunąć jedną z najbardziej przytłaczających cech Portalu: możliwość natychmiastowego umieszczenia na planszy dwóch kart-silników. To pozwala nam zmniejszyć koszt werbunku Portalu o jeden, a przede wszystkim przywrócić koszt werbunku 4 u jego dawnych celów.

  • Wagenburg: dodano kategorię Machina Oblężnicza.

Potwory

  • Zmorzyca: koszt werbunku zmieniono z 13 na 14.
  • Vran Wojownik ma teraz 1 pkt pancerza.
  • Stary Grot: koszt werbunku zmieniono z 13 na 12.
  • Imlerith: umiejętność zmieniono na Rozmieszczenie (bliskie starcie): Dobierz kartę, a następnie odrzuć kartę. Jeśli odrzucona karta była jednostką, wzmocnij tę kartę o siłę odrzuconej”.

Komentarz twórców: Nowy miesiąc, nowy Imlerith! Dostosowujemy Imleritha, żeby zwiększyć jego synergię z kartami z dodatku Wiedźmini, takimi jak Dol Dhu Lokke.https://cdn-l-mkt.cdprojektred.com/image/SKE_ts8gwrkmtsy5zqdn.png

Skellige

  • Łowca Brokvar: koszt werbunku zmieniono z 5 na 4.
  • Zbrojmistrz ma teraz 1 pkt pancerza.

Królestwa Północy

  • Vernon Roche: koszt werbunku zmieniono z 12 na 11.
  • Lyrijski Kawalerzysta: koszt werbunku zmieniono z 5 na 4.

Scoia’tael

  • Mistrzyni Miecza: koszt werbunku zmieniono z 5 na 4.
  • Krasnoludzkiemu Wozowi Bojowemu dodano kategorię Machina Oblężnicza.

Nilfgaard

  • Coup de Grace: koszt werbunku zmieniono z 10 na 9, zadawane obrażenia zwiększono z 2 do 3.
  • Affan Hillergrand: koszt werbunku zmieniono z 9 na 8.
  • Braathens: siłę zmieniono z 3 na 4, koszt werbunku zmieniono z 11 na 10, umiejętność zmieniono na “Asymilacja. Rozmieszczenie: Utwórz i zagraj brązową jednostkę ze zdradą ze swojej talii początkowej”.

Komentarz twórców: Chcieliśmy, żeby Braathens był kartą wspierającą archetypy Asymilacji i Szpiegów, a nie tylko dobrą kartą ze średniej półki, którą można umieścić w dowolnej talii. W tym celu dodajemy warunek dotyczący składu talii, który nie powinien stanowić problemu dla wspomnianych archetypów, ale inne archetypy też mogą skorzystać z Braathensa, jeśli gracz dostosuje swoją talię. Jednocześnie poprawiamy mu parametry.

  • Emisariusz: wzmocnienie jednostki zwiększono z 6 do 7.
  • Assire var Anahid: koszt werbunku zmieniono z 8 na 7.
  • Sierżant Nauzikai: koszt werbunku zmieniono z 5 na 4.
  • Mistrz Kamuflażu: siłę zmieniono z 3 na 4.
  • Wiedźmin Szkoły Żmii: nazwę zmieniono na Królobójca.
  • Ognisty Skorpion ma teraz 1 pkt pancerza.
  • Konnica Dywizji Alba: siłę zmieniono z 4 na 5, pancerz zmieniono z 0 na 1.
  • Egzekutor Impery ma teraz zapał.

Nowe elementy gry

  • Prezenty: nowa funkcja dająca graczom możliwość przesyłania znajomym prezentów (dotyczy tylko zakupów za pył meteorytowy i prawdziwe pieniądze).

Poprawki

  • Assire odkrywa teraz wybraną kartę przed umieszczeniem jej w talii.

Komentarz twórców: Udogodnienie. Usuwa potrzebę sprawdzania na cmentarzu, którą kartę przeciwnik umieścił w talii. Dzięki temu ujawniona już informacja staje się bardziej dostępna.

  • Opis Miruny podaje teraz zgodnie z prawdą, że cel jest wybierany losowo.
  • Desant Morski, Krwawy Orzeł, Avallac’h: Wiedzący i Novigradzka Sprawiedliwość będą teraz poprawnie pokazywać przetasowaną wersję talii, zamiast podawać karty w kolejności.
  • Opis Oficera Vrihedd zharmonizowano z innymi podobnymi opisami.
  • Eredin Bréacc Glas będzie teraz poprawnie zwiększał obrażenia zadawane przez Mróz.
  • Obrońca jest teraz poprawnie określany w opisach jako status.
  • Jednostki ze statusem Nagroda będą teraz poprawnie przyznawały monety tylko po zniszczeniu.
  • Pan Lusterko będzie teraz poprawnie przekształcać tylko karty, które mogą wchodzić w interakcje z planszą, takie jak Onejromancja i Matta Hu’uri.
  • Cantarella może teraz zagrywać karty-Pułapki z talii przeciwnika.
  • Ikony na kartach Księgi Nagród będą teraz zawsze wyświetlane poprawnie.

~ Veruis

PS.
Koniecznie zerknijcie na nasze profile na Facebooku i Twitterze, jeśli jeszcze tego nie zrobiliście! Ponadto zapraszamy na naszą partnerską grupę na Facebooku oraz kanał na Discordzie – GWINT Polska!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *