Hen Ichaer

Nowe informacje o Trybie Draftu

Kilka dni temu, na oficjalnej stronie GWINTA, pokazał się artykuł od Jasona Slamy – Game Director GWINTA – w którym starał się pokazać proces przekształcenia aktualnej Areny w nowy Tryb Draftu, wyjaśniając podstawowe założenia nowego systemu i pokazując jego dobre, jak i te złe, strony.

Całość znajdziecie pod TYM linkiem.

Jako uzupełnienie tekstu Jason Slama oraz Paweł Burza – Senior Community Manager GWINTA – poprowadzili razem wspólny stream na którym, oprócz wgłębienia się w szczegóły tworzenia systemu i sposobu wyboru “paczek” kart, opowiedzieli trochę historii z życia, łącznie z pierwszym dniem Jasona w Polsce; link do video znajdziecie TUTAJ.

Dodatkowo, sama Arena zostanie z nami, aż do startu otwartej bety Trybu Draftu.

Pokusiłem się o komentarz nadchodzących zmian:

Cały zamysł przypomina system draftu, który po raz pierwszy zobaczyłem w Legends of Runeterra i sama idea bardzo mi się spodobała – tworzenie talii przy pomocy “paczek” trzech kart. O ile nie wiem jak to wygląda w LoR, to w Gwincie wszelkie zestawy kart będą podzielone i predefiniowane przez twórców, co pozwoli je odpowiednio balansować poprzez szybkie zmiany w samym programie, który został napisany specjalnie na tę okazję.

Kolejną ciekawą rzeczą jest stworzenie umiejętności dowódców jedynie pod Draft. Pozwoli to na uniknięcie sytuacji, że zdolności liderów, które na rankedach się sprawdzają wyśmienicie, to na aktualnej Arenie modlisz się, by ich nie dostać. W pewnym sensie GWENT Team odrobił zadanie, ponieważ te parę lat temu, kiedy wprowadzili Arenę, to dodali właśnie karty, które miały być stosowane głównie w tym trybie. Niestety, plan nie wypalił. Były albo za słabe, albo świetnie się sprawdzały jedynie na constructed. Czy oprócz dowódców zobaczymy specjalne karty pod tryb Draftu? Mam nadzieję.

Ostatnia sprawa, trochę kontrowersyjna, to brak “fee entry”, a tym samym brak nagród za jakieś osiągnięcia. Osobiście nie mam z tym żadnych problemów zwłaszcza, że zapowiedziano ranking, który może dostarczać zasoby w ten sam sposób jak drabinka constructed – czyli za odpowiednie wyniki zdobywamy adekwatną ilość Kluczy Nagród. Jak dla mnie super.

Jak to wyjdzie przekonamy się wkrótce, kiedy wyruszy beta. Developerzy będą chcieli zebrać potrzebny feedback, a następnie wdrożyć ewentualne poprawki.

~ Veruis

PS.
Koniecznie zerknijcie na nasze profile na Facebooku i Twitterze, jeśli jeszcze tego nie zrobiliście! Ponadto zapraszamy na naszą partnerską grupę na Facebooku oraz kanał na Discordzie – GWINT Polska!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *