Omówienie aktualizacji 5.1 – Podsumowanie Streamu
Numero Uno!
W dzisiejszy wieczór Paweł Burza wraz z Jasonem Slamą omówili nadchodzącą aktualizację oznaczoną numerem 5.1.
Stream rozpoczął się od podsumowania startu GWINTA w 2020, a wyglądał on następująco:
- Wojna Krwi została wydana na konsolę Nintendo Switch; jest szansa na inne platformy jeśli będzie popyt na tę wersję
- Poprzedni rok był niesamowity, a ten ma być jeszcze lepszy
- W tym roku nie będzie 4 rozszerzeń, ale będzie więcej niespodzianek mających umilić nam czas pomiędzy nimi
- Miesięczne aktualizacje i utrzymanie świeżości gry są dla deweloperów najważniejsze
- Porzucone zostaną pełne zwroty skrawków za zmiany kart, gdyż blokowało ich z jakimiś pomysłami oraz bardzo często było w jakiś sposób “abusowane” przez graczy

Quality of Life
- Przewaga taktyczna wreszcie otrzymuje wersję premium!
- Domyślnie rozgrywki na Pro Randze nie będą pokazywać nicku naszego przeciwnika – zabieg ma na celu zredukowanie zarówno “Win-Tradingu” jak i podglądania graczy na streamie, by wykorzystać to na własną korzyść
- Wersja Android przechodzi intensywne testy, jest optymalizowana oraz bugfixowana. Nie dostajemy daty (poza znanym nam Q1 2020), jednak wstępna rejestracja ma się wkrótce rozpocząć
- Zmiana w UX na urządzeniach mobilnych – pierwsze naciśnięcie na kartę wyświetli tylko jej opis, trzeba zaś nacisnąć 2 razy, by aktywować rozkaz
Zmiany w kartach
Neutralne
- Radeyah – kosztuje 2 prowizji więcej
- Drobne zmiany w prozwizjach niektórych kart
- Adrenalina, Wronie Oko oraz Epidemia dostały reworka
- Efekty mogące usunąć artefakty zostały usunięte z frakcji i będą głównie znajdować się w kartach neutralnych do których dostęp ma każda frakcja
Potwory
- Dominacja jako archetyp kart Dzikiego Gonu
- Rework Imleritha
- Nowy (stary) Nithral
- Rework Ogara oraz Wojownia Gonu
- Lekka zmiana w karcie Strzygi
Skellige
- Nawałnica ciosów (umiejętność) ignoruje pancerz!
- Deweloperzy nie chcą aby Discard był archetypem. Bardziej jako narzędziem, którym dysponuje frakcja
- Prawdopodobnie będzie lekka zmiana prowizji w karcie Koral
- Drobna zmiana Łowcy Brokvara
- Boost Żądzy Krwi jako archetypu i zmiany kosmetyczne wielu kart z nim związanych
- Rework Skjalla
Królestwa Północy
- Manewr Okrążający ma tylko 12 prowizji!
- Lekka zmiana w Adeptce Aretuzy
- Więcej zmian w jutrzejszej liście zmian!
Scoia’tael
- Zmiany w prowizjach Mistycznego Echa i Zewu Harmonii
- Scenariusz od teraz ma swoją kategorię!
- Zmiana umiejętności Czatownicza Zasadzka – od teraz nie wymaga pułapki, by utworzyć Elfiego Czatownika
- Podobnie jak Discard, pułapki maja stanowić jedno z narzędzi jakie ma do dyspozycji frakcja, a nie pełny archetyp
- Yaevinn oraz Barclay od teraz liczą jednostki tylko w rzędzie w którym zostaną zagrani
- Etriel i Muirlega kosztują prowizję więcej
- Płacząca Wierzba ma 1 mniej siły
- Drzewiec: Odyniec ma zapał jeśli kontrolujesz Driadę
Nilfgaard
- Zmiana w karcie Fałszywa Cyrilla
- Zniewolenie daje 15 punktów prowizji
Syndykat
- Krwawa Forsa zadaje 8 zamiast 7 oraz kilka zawirowań w punktach prowizji innych umiejętności dowódczych
- Zmiana Scenariusza (14 prowizji)
- Zmiany w kartach Ekskomuniki, Hammonda oraz Procesji Pokuty
- Novigradzka sprawiedliwość już nie duplikuje zagranego krasnoluda, a tworzy Zbira tasaka do rzędu bliskiego starcia oraz zagrywa brązowego krasnoluda z talii

Paweł oraz Jason zapewniają, że to nie jest nawet połowa zmian, a wszystkie zostaną wymienione w jutrzejszym patch notes!
Pog artykuł jak zwykle. Polecam.
Piękne podsumowanie! Tego mi było trzeba! Dziękuję!