Hen Ichaer

Sezon Dzikiego (Z)Gonu – Poradnik do trybu sezonowego

Zapraszam serdecznie na kolejną odsłonę poradnika do trybu sezonowego w GWINCIE. W tym miesiącu bierzemy pod lupę sezon Dzikiego Gonu!

To read this article in english, click here!

Czym jest tryb sezonowy?

Jest to unikatowy, zmieniający się co miesiąc, tryb z niepowtarzalnym zestawem zasad, w których mierzysz się z innymi graczami. By do niego dołączyć wymagany jest minimum 10 poziom.

Granie w ten tryb umożliwia wykonywanie questów w Sezonowym Drzewku Nagród. Ponadto, jest to najlepsze miejsce do wykonywania kontraktów, zwłaszcza tych specyficznych (jak posiadanie 9 jednostek po 10 siły), za co otrzymujesz Punkty Nagród (PN). Wydając PN spotkasz się z specjalnymi punktami węzłowy oznaczone kielichem. Zatrzymają cię one aż do momentu wypełnienia zawartych w nich zadania, przy czym większość z nich można wykonać w trakcie rozgrywki w każdym trybie w Gwincie.

Co jeśli nie mam czasu bądź Punktów Nagród na aktualne Drzewko Nagród?

Bez obaw! CDPR zapewnia rozwiązanie. Każdego miesiąca można znaleźć Sezonową Paczkę w sklepie, która zawiera wszystkie dostępne w danym miesiącu bibeloty oraz jeden dodatkowy kosmetyk – może to być ramka, albo awatar. Paczka Sezonowa z Sezonu Dzikiego Gonu będzie dostępna w Kwietniu 2020 roku.

Sezon Dzikiego Gonu

W tym miesiącu można zdobyć Rewers , trzy unikatowe avatary, cztery ramki Dzikiego Gonu i dwie wersje premium karty Nawigatoru Gonu. By wykonać Drzewko Nagród Sezonu Dzikiego Gonu potrzeba 80 PN, przy czym najszybsza droga do ramki Króla Gonu wymaga 45 PN. By wykonać Drzewko Lidera (Caranthir) potrzebujesz 79 PN, przy czym najszybsza droga do Rewersu Dzikiego Gonu wymaga 51 PN.

Chciałbym zwrócić uwagę, że ramka z tego sezonu została poprawiona w stosunku tej, którą widzieliśmy w Open Becie i wygląda przekozacko, natomiast rewers, który nam zaoferowano jest jednym z najlepszych aktualnie w Gwincie.

Zasady

“Za każdym razem, kiedy zagrywasz jednostkę, stwórz w tym rzędzie jej kopię o sile 1”

Nareszcie dostaliśmy tryb sezonowy, który zbliżony jest do przyjemności z grania do sezonu Elfów bądź trybu Blitz! Osobiście czekałem na to z niecierpliwością i w końcu zostałem wynagrodzony. Oprócz oczywiście wielkiej przyjemności z grania taliami, które normalnie nie miałyby racji bytu na zwykłym ladderze, mamy możliwość zrobienia wielu kontraktów np. 1000 proców Harmonii, Szału, Asymilacji czy Zemsty, uzyskując Punkty Nagród.

Ze względu na charakter trybu, mamy szeroki wachlarz sposobów na budowanie naszej talii: od najprostszej silnikowej talii, przez wariacje kontrolne, aż do talii, której jedynym celem jest zapchanie strony przeciwnikami słabymi jednostkami – szpiegami, bądź szczurami.

Talie przedstawione niżej skupiają się w głównej mierze na wypełnianiu kontraktów. Punktów Nagród nigdy za mało!

NEUTRALNE

Karty Neutralne

Z każdym kolejnym trybem sezonowym spada liczba użytecznych kart neutralnych, ale bez obaw! Mam kilka propozycji:

Ocvist – Jest to prawdopodobnie najlepszy neutral w tym miesiącu. Mając możliwość obicia po 1 punkcie całej strony przeciwnika – i to dwukrotnie! – powoduje, że jest to dobry wybór niemal do każdej talii

Yennefer: Klątwy – podobna sytuacja jak z Ocvistem, jednak wymaga większej ilości ustawiania siły przy pomocy innych kart

Geralt Yrden i Igni – ze względu na najczęściej spotykane talie silnikowe warto wybrać jednego z Geraltów, zależnie od strategii naszej talii.

Ożywiona Zbroja – 20 pkt za 12 prowizji z możliwością wykorzystania tej karty razem z Caranthirem bądź Alchemikiem. Idealnie!

Ifrit: Kolos – podobna sytuacja jak z Ocvistem, jednak o klasę gorsza karta. Rzadko zdarzy się sytuacja, że karta z siłą 4 wytrzyma dłużej niż turę.

Eskel: Tropiciel – solidny silnik, który na wejściu wchodzi za 9, z możliwością na dużo, dużo więcej.

Sihil – raczej mem karta, niż coś wartego uwagi, jednak niektóre talie mogą mieć z tego artefaktu pożytek

Dulla Kh’Amanni & Zaklinacz Słów – Karty do rozważenia, jeśli ktoś chce się pobawić RNG

POTWORY

Talia Potworów

Potwory

Potwory wyglądają przecudnie w tym patchu. Dzięki wprowadzeniu nowych kart takich jak Pokutnik, Bestia, Pustynnica, czy Południca archetyp zemsty zyskał bardzo dużo.

Talia ta, oprócz standardowych kart pod Zemstę – Zgnilec, Oszluzg, Miruna czy Jajo Harpii – posiada pojedyncze karty z Pokrzepieniem, które świetnie uzupełniają całą talię. Pokutnik, wraz z Dekretem Królewskim i Naglfarem pozwala na osiągnięcie bardzo wysokiej stabilności talii, gdzie często kończymy rozgrywkę ze wszystkimi złotymi kartami zagranymi. Jednak należy zachować ostrożność przy odcedzaniu talii, ponieważ możemy zbrickować Pokutnika.

A teraz najważniejsze karty: Caranthir, Ge’els i Troll Jaskiniowy. Caranthira używamy na tym, czego potrzebujemy najbardziej – nowy Oszluzg, kolejna karta z Zemstą czy Bestia dla value. Natomiast Ge’els i Troll Jaskiniowy to często win con i o ile nie jest to runda 3, trzeba rozważyć wiele za i przeciw zanim poświęcimy te dwie karty przed decydującą rundą.

Talia ta świetnie się sprawdza na niemal wszystko – oprócz Nilfgaardu z Damianem. W takim momencie jedyna szansa w zapełnieniu przeciwnikowi, przy pomocy Południcy, pola bitwy.

Możliwe wymiany w talii:

  • Do rozważenia wymiana Mantikory Cesarskiej na Kotołaka
  • Nekker -> Południca
  • Dekret Królewski -> Detlaff: Wampir Wyższy
  • Charakter trybu pozwala na włożenie Żagnicy do talii, szczególnie dobrze współgra z naszymi Zemstami z 1 punktem siły

NILFGAARD

Talia Nilfgaardu

Nilfgaard

Potężne Cesarstwo Nilfgaardu przybyło i rzeczywiście – jest potężniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. 

Zaprezentowana talia nie ma nic z nowego dodatku bo zwyczajnie nie potrzebuje. Zdolność dowódcy Strategiczny Odwrót wraz z Damienem De la Tourem powoduje, że jest to najsilniejsza i zarazem najbardziej denerwująca talia. Za jej pomocą grasz w pasjansa. Wystawiasz Damiena de la Toura, podnosisz go już w r1, rzucasz znowu a na stole mamy ich trzech. I praktycznie nikt nie jest w stanie na to odpowiedzieć. W następnej turze używasz zdolności Damiena, podnosisz go, zostawiasz w ręce (albo rzucasz znowu) i zapełniasz całą planszę, tylko pamietaj! – idąc w r2/r3 musisz mieć go znowu na ręce.

Cała reszta talii jest tylko na wypadek gdyby nie było możliwości dobrania Damiena. Ale mi osobiście na ponad 20 gier nigdy się to nie zdarzyło. 

Mamy w talii Ożywioną Zbroję, która świetnie sobie radzi wraz z Alchemikami, Letho: Królobójca kopiuje dwukrotnie wybraną przez nas jednostkę, a pakiet Asymilacji pozwala nam na wykonaniu kontraktów.

Możliwe wymiany w talii:

  • Do rozważenia wymiana Petera Saar Gwynlewa na Księcia Vilema
  • Cantarella -> Vreemde
  • Gdyby ktoś wpadł na pomysł jak szybko zabić 3x Damien, proponuje wymienić Ożywioną Zbroję, wraz ze Sweersem na Uzdrowienie + Książę Vilem
  • Wymiana kart z asymilacją na żołnierzy – Kusznik Ard Feinn, Pikinierzy Alby, dodanie Ffiona var Gaernela oraz Vreemde

KRÓLESTWA PÓŁNOCY

Talia Królestw Północy

Królestwa Północy

Trzeba przyznać, że Królestwa Północy wypadają całkiem nieźle w tym trybie, ale to pewnie nikogo nie zaskakuje. Talie silnikowe, a głównie takie posiada KP, sprawdzają się w takich sezonach znakomicie.

Głównym celem tej talii jest rozstawienie jak największej liczby silników w jak najkrótszym czasie. Czy to za pomocą Manewru Okrążającego, czy też przy użyciu Vernona Roche’a i Ostrza Hen Gaidth. Niekiedy, szczególnie na Nilfgaard, warto zużyć zdolność lidera już w rundzie pierwszej, by zagwarantować sobie zwycięstwo i możliwość bleedowania w rundzie drugiej, lub by zdobyć Przewagę Karty.

Jaskier, wraz z Vysogotą z Corvo oraz Vissegardem, to trzy najlepsza karty tej talii i jeśli byłaby możliwość to starać się je utrzymać na rundę 3, bądź 2, gdy plan jest na wygranie 2:0. Jednak ze względu na łatwość zniszczenia combo, zalecam wyłożenie Vysogoty wraz z Donimirem z Troy prz pomocy Manewru Taktycznego i dopiero po tym Jaskra. Vissegerd, ze względu na zyskiwanie ładunku za każdą wzmocnioną jednostkę, powinien iść jako jedna z ostatnich kart.

Możliwe wymiany w talii:

  • Falibor -> Filippa: Ślepa Furia/Królowa Adalia
  • Poroniec -> Anna Stenger

SCOIA’TAEL

Talia Scoia’tael

Scoia'tael

O ile na ladderze Scoia’tael sprawdza się świetnie, to w tym trybie sezonowym nie jest to moja ulubiona frakcja. Silniki nie są tak potężne jak w KP, nie abusuje mechaniki jak Nilfgaard ani nie jest tak ciekawa jak Potwory.

Talia ta to praktycznie kopia stosowanych kart na ladderze i każdy kto grał taliami pod Harmonię wie, jak to zastosować. Młode driady używamy jako jedne z pierwszych kart, by móc je buffować następnie specyficznymi kategoriami – Elfami, Drzewcami, Bestiami, Krasnoludami, Ludźmi i Gnomami. Jedyną różnicą jest fakt dodania Elfich Obrońców oraz Driad Piastunek, którzy ze względu na możliwość wystawienia dwóch kart naraz, sprawdzają się wyśmienicie.

Możliwe wymiany:

  • Nie mam tu za dużo propozycji co do wymian w tej talii, ponieważ wrzucone zostały niemal wszystkie sensowne karty. Rozważyłbym wymianę Wielkiego Dębu na ewentualnie tech kartę jak Geralt: Yrden

SKELLIGE

Talia Skellige

Skellige

Może i pływanie zimą nie jest najmądrzejszym z pomysłów, ale kto powiedział, że Wyspiarze patrzą zdroworozsądkowo, gdy można zdobyć łupy i chwałę? Dlatego też w sezonie Dzikiego Gonu, pomiędzy krami, zobaczymy pojedyncze statki pirackie.

Mimo zdominowania trybu sezonowego przez Nilfgaard, z pomocą armii Damienów, również Skellige ma coś do powiedzenia. Dzięki możliwości wystawienia podwójnych Dagurów Dwa Ostrza oraz Rębaczy an Craite można osiągnąć spore punkty, bo w końcu każda jednostka zagrana przez przeciwnika dostaje obrażenia. Oprócz tego, mamy jedną z najlepszych kart na ten tryb – Skelligijskich Weteranów – którzy na czysto wchodzą za 12 pkt, a mogą osiągnąć znacznie więcej dzięki Kapłanom Svalbloda. Na sam koniec, możemy przy wykorzystaniu Ożywionej Zbroi oraz Wagenburgów.

Przygotujcie się do abordażu, ludy Skellige czekają na wasze skarby!

Możliwe wymiany:

  • Yoanna/Rozdarcie za Malignę/Sigvalda
  • Ożywiona zbroja -> Hemdall, Wagenburg -> Straż Królowej

SYNDYKAT

Talia Syndykatu

Syndykat

Syndykat to nigdy nie była moja bajka, dlatego poprosiłem o pomoc Jamedi z Team Nova, który podzielił się ze mną bardzo ciekawą wariacją talii, która w głównej mierze bazuje na umiejętności Kapitału.

Z pomocą kart generujących monety, takich jak Kanciarz, Banda Urwisów, Poborca Podatkowy, czy Czułą Imke generujemy monety, które następnie utrzymujemy na odpowiednim poziomie, by pozostałe karty, które bazują na mechanice Kapitału mogły działać z jak największą skutecznością. Ze względu na dość ograniczoną ilość takich generatorów, trzeba uważać, by nie zużyć ich wszystkich zbyt szybko. Zawsze można użyć Igora Haka, aby zduplikować to co potrzebujemy. Pozostałe karty, jak Bracia Borsodi czy Filippa służą w głównej mierze na zużywanie nadwyżkowych monet, aby się nie zmarnowały.

Możliwe wymiany:

  • Dekret Królewski – > Bank Vivaldich
  • Filippa Eilhart -> Azar Javed

2 odpowiedzi do “Sezon Dzikiego (Z)Gonu – Poradnik do trybu sezonowego

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *