Hen Ichaer

Sezon Elfów – Poradnik do Trybu Sezonowego

Zapraszam serdecznie na kolejną odsłonę poradnika do trybu sezonowego w GWINCIE. W tym miesiącu bierzemy pod lupę Sezon Elfów!

Co to tryb sezonowy?

Jest to unikatowy, zmieniający się co miesiąc, tryb z niepowtarzalnym zestawem zasad, w których mierzysz się z innymi graczami. By do niego dołączyć wymagany jest minimum 10 poziom.

Granie w ten tryb umożliwia wykonywanie questów w Sezonowym Drzewku Nagród. Ponadto, jest to najlepsze miejsce do wykonywania kontraktów, zwłaszcza tych specyficznych (jak posiadanie 9 jednostek po 10 siły), za co otrzymujesz Punkty Nagród (PN). Wydając PN spotkasz się z specjalnymi punktami węzłowy oznaczone kielichem. Zatrzymają cię one aż do momentu wypełnienia zawartych w nich zadania, przy czym większość z nich można wykonać w trakcie rozgrywki w każdym trybie w GWINCIE.

Co jeśli nie mam czasu bądź Punktów Nagród na aktualne Drzewko Nagród?

Bez obaw! CDPR zapewnia rozwiązanie. Każdego miesiąca można znaleźć Sezonową Paczkę w sklepie, która zawiera wszystkie dostępne w danym miesiącu bibeloty oraz jeden dodatkowy kosmetyk – może to być ramka, albo awatar. Paczka Sezonowa z Sezonu Elfów będzie dostępna w Sierpniu 2020 roku.

Sezon Elfów

W tym miesiącu można zdobyć Rewers, jeden unikatowy avatar, jedną ramkę i tytuł “Aen Saevherne“. By wykonać Drzewko Nagród Sezonu Elfów potrzeba 70 PN co jest potrzebne do zdobycia Rewersu widocznego powyżej. By zdobyć tytuł należy wykonać pierwszy Węzeł (6 PN) – Rozegraj 5 partii w dowolnym trybie. Na Węzeł z ramką należy przygotować 21 PN – Ukończ codziennie zadania w liczbie 3. Avatar jest dostępny za 41 PN w Skrzynce Nagród na samym końcu.

Zasady

Na początku gry Twoja talia zostanie skopiowana. Za każdym razem gdy zagrasz kartę z ręki, z Twojej talii zostanie zagrana inna karta o takim samym koszcie werbunku”

W przeciwieństwie do Sezonu Niedźwiedzia, którego Tryb Sezonowy został zmieniony, tutaj mamy powtórkę z zeszłego roku. I bardzo dobrze, ponieważ zawiera jedne z ciekawszych zasad.

Zasady w tym miesiącu szczególnie faworyzują talie Silnikowe. Zwyczajowym problemem talii opartej na kartach rozkręcających się w trakcie rundy jest ich wrażliwość na wszelkiej maści Kontrolę, jednak ta jest zdecydowanie mniej efektywna, gdy można zagrać dwie karty w rundzie, dokładając do tego podwójnego Obrońcę. Dlatego to idealny moment dla osób chcących pobawić się Silnikami!

Przy budowaniu talii należy zwrócić uwagę na ilość kart o takiej samej prowizji. O ile problem ten jest mniejszy przy kartach Brązowych, to szczególną uwagę dobrze jest poświęcić kartom Złotym wysokoprowizjnym. Ze względu na to, że w talii zwykle mamy po jednej sztuce kart z prowizją 10+ to w trakcie mulliganów kluczowym jest by nie skończyć z dwoma takimi kartami na ręce. Nie będzie można wtedy wykorzystać w pełni potencjału Zasad.

Co jest istotne, Zasady mówią o zagrywaniu każdej karcie z ręki, jednak zasada tyczy się tylko kart Jednostek. Dlatego wysoce niewskazane jest granie kart Specjalnych, o ile nie są Tutorami (jak np. Królewski Dekret).

NEUTRALNE

Neutralne

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie 3fb6ef6970d8ed3b856d5bddd705a964.jpg

Neutralne karty w tym miesiącu spełniają głównie funkcje specjalną, dlatego też do wyboru mamy ich niewiele.

Jaskier: Poeta – Dobra karta w taliach opartych na średnio długich rundach, bleedowaniu i swarmie.

Geralt: Igni – Ze względu na liczne, wzmacniające się, silniki jest to jedna z lepszych kart do tego trybu. Zalecana w taliach z możliwością drobnych korekt w Sile kart przeciwnika.

Geralt: Yrden – Idealny wybór jako odpowiedz na niekontrolowane silniki przeciwnika. Zalecana w taliach bez możliwości drobnych korekt w Sile kart przeciwnika.

Ożywiona Zbroja – Dobra, pointslamowa karta dla Potworów i talii opartych na krótkie rundy.

Królewski Dekret – Praktycznie w każdej talii znajdzie swoje miejsce jako tutor dla najważniejszych kart.

POTWORY

Talia Potworów

Potwory

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie fff24c133ad6b3e42a594bcb0af39d7c.jpg

Talia ta jest idealna na średnio długich rundach, gdy celem jest wybleedowanie przeciwnika przy pomocy kart Pointslamowych, takich jak Yghern. Wraz z kartami z Pokrzepieniem nie osiąga takich wyników jak Silniki innych frakcji, dlatego tak ważne jest wygranie rundy pierwszej.

Bardzo ważnym jest by dobrać jak najwięcej kart za 7 prowizji, ponieważ Wiedźmy (Szepciucha, Kuchta i Prządka) wzmacniają się po zagraniu każdej z nich, dlatego często wchodzą za bardzo wysokie wartości. Najlepiej zacząć od Kuchty, by dopiero później zagrać pozostałe.

Jest jeszcze jeden sposób wygranej, ale tylko gdy mamy dostęp do Południcy i najlepiej Caranthira Ar-Feiniela. Każda aktywacja Zemsty pozwala zespawnować na stronie wroga dwa szczury o Sile 1, co bardzo szybko zapełnia rząd przeciwnika. Do aktywacji ich Zemsty, o ile nie mamy kart Konsumujących, może posłużyć Umiejętność Dowódcy.

NILFGAARD

Talia Nilfgaardu

Nilfgaard

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie 724296b6719a1de0ada146df692eab11.jpg

Jak zwykle Nilfgaard wchodzi na tryb sezonowy z kieszenią pełną chamskich zagrywek. W tym miesiącu głównie z mechaniką Asymilacji oraz Szpiegów.

Cała talia opiera się na wystawieniu w krótkim czasie kart z Asymilacją, by następnie przy pomocy Poselstwa, Testu Lojalności, Agentki Księżnej czy Siewcy Zarazy wzmacniać je po kilka punktów co turę.

Bardzo istotną sprawą, która wymaga trochę obeznania i całej kolekcji premium jest fakt, że karty, które powstały po zdublowaniu talii, również aktywują Asymilację. Dlatego, jeśli masz jakiekolwiek wersje premium tych kart, warto je włożyć by właśnie je używać jako pierwsze.

KRÓLESTWA PÓŁNOCY

Talia Królestw Północy

Królestwa Północy

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie 050d1d7db1122355ef82300a2f8f7fe3.jpg

Prawdopodobnie najlepsza frakcja na ten sezon. Królestwa kręcą szczególnie wokół Silników, a ten sezon jest dla nich idealny. Dlatego nie czekajcie i jeśli chcecie zacząć wygrywać – to jest talia dla Was!

Jednym z głównych aspektów grania Silnikami – a szczególnie tą talią – jest fakt, że chcecie zaczynać. Dlatego walczycie jak lwy w rundzie pierwszej, by w rundzie drugiej wykończyć przeciwnika. O ile oczywiście wasza ręka ma sens i nie zawiera trzech kart.

Talia jest pełna kart bazujących na Rozkazach i Wzmocnieniach, dlatego w trakcie mulliganów warto szukać kart, które się wzajemnie uzupełnią. Lyrijski Kusznik, Redański Łucznik, Sztukmistrz z Cintry to podstawowe jednostki, którymi kontrolujesz stronę przeciwnika. Shani, Raynard Odo, Jaskier i Vysogota z Corvo w połączeniu z Vissegerdem to świetne karty by pokazać swoją dominację nad przeciwnikiem. Wartym wspomnienia jest połączenie Jaskra i Vissegerda, ponieważ za każdy ładunek, który Vissegerd zdobędzie za każdą wzmocnioną jednostkę, Jaskier go zbufuje, często nawet o 15 punktów (a jest jeszcze 15 pingów do wykorzystania!).

Jako alternatywę do Dodatkowych Zasobów można wybrać Mobilizację albo Manewr Okrążający. Ja zdecydowałem się na pierwszą umiejętność, ponieważ brakowało mi trochę zwycięstw do zakończenia kontraktu.

Jeśli chcecie zobaczyć omówienie podobnej talii, polecam obejrzenie filmiku przygotowanego przez Xioniza:

SCOIA’TAEL

Talia Scoia’tael

Scoia'tael

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie fdf66df7c3e590ea507202ef4e13835f.jpg

Starsze Rasy nie sieją postrachu, ale nie można im odmówić swego rodzaju konsztu w tworzeniu problemów. Talia zaprezentowana w tej części poradnika została stworzona przez Jamedi z Team Nova, za co mu serdecznie dziękuję!

Talia opiera się w głównej mierze na Harmonii i Przemieszczeniu. Karty takie jak Młoda Driada, Milva, Pół-elf Łowca dostarczają stałego przyrostu punktów co turę, natomiast Elfi Obrońcy razem z Driadami Piastunkami pozwalają spasować szybko, zdobywając jednocześnie co turę znaczną ilość punktów.

Warto zaznaczyć, że talia ta może dość szybko zapełnić swoją stronę pola bitwy, dlatego lepiej ograniczyć się do krótkich/średnio długich tur.

SKELLIGE

Talia Skellige

Skellige

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie c8bd05e5946d21fdd6426e615e996934.jpg

Taktyka wyspiarzy na ten sezon jest nieskomplikowana. Każda runda wygląda tak samo: Rębacz an Craite, którzy są wzmacniani przez zadawanie obrażeń praktycznie każdą inną kartą. Przeciwnik zabije Rębacza? Wskrzeszamy ich za pomocą Ofiary dla Freyi. Alternatywą są Kapłani Svalbloda razem ze Smokożółwiem i obstawą Opancerzonych Drakkarów. Proste, prawda? To do abordażu!

Oprócz Nawałnicy Ciosów można wykorzystać Nowe Siły dla kluczowych kart.

SYNDYKAT

Talia Syndykatu

Syndykat

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie 272dfe5508832857d7b85f49dac06a1d.jpg

Ostatnia frakcja na naszej liście, to oczywiście skończone szumowiny, którym zależy tylko i wyłącznie na zysku (oczywiście wciąż są lepsi od Scoia’tael).

Tak jak i cała frakcja talia, którą prezentuję, skupia się na zarabianiu i wydawaniu pieniędzy dzięki Poborcom Podatkowym oraz Czułej Imke. Dużo kart, które znalazły swoje miejsce w tej liście używają mechaniki Kapitału, dlatego też wybrałem nową zdolność dowódcy Tajny Skład, który obniża potrzebę Kapitału o 3. Głównymi kartami, które to wykorzystują są Saul de Navarette oraz Novigradzkie Kokoty i z tego też powodu na nich opiera się talia. Jako dodatek Niedyskretne Kokoty wraz z Śliskim Adriano oraz karty jak Morska Hiena czy Zastraszony Kowal spełniają funkcję spenderów. Igor Hak jest bardzo istotną kartą, który duplikuje wymienione wcześniej brązowe karty.

KONTRAKTY

Spoiler

W tej części zamieszczone będą talie, które warto wykorzystać do farmienia kontraktów. Talie te słabo się sprawdzają, jeśli zależy komuś na zwycięstwach.

Zatrucia by palekid_

Tarcze

Natchniony Zapał

Mam nadzieję, że pomogłem. Powodzenia i do zobaczenia na polach bitwy GWINTA!

~ Veruis

7 odpowiedzi do “Sezon Elfów – Poradnik do Trybu Sezonowego

  1. Szukam jakieś fajnej talii aby nabić wygrane rundy z przewagą 20 punktów i nie bardzo wiem która frakcja?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *