Hen Ichaer

Sezon Magii – Poradnik do Trybu Sezonowego

Zapraszam serdecznie na kolejną odsłonę poradnika do trybu sezonowego w GWINCIE. W tym miesiącu bierzemy pod lupę Sezon Magii!

Co to tryb sezonowy?

Jest to unikatowy, zmieniający się co miesiąc, tryb z niepowtarzalnym zestawem zasad, w których mierzysz się z innymi graczami. By do niego dołączyć wymagany jest minimum 10 poziom.

Granie w ten tryb umożliwia wykonywanie questów w Sezonowym Drzewku Nagród. Ponadto, jest to najlepsze miejsce do wykonywania kontraktów, zwłaszcza tych specyficznych (jak posiadanie 9 jednostek po 10 siły), za co otrzymujesz Punkty Nagród (PN). Wydając PN spotkasz się z specjalnymi punktami węzłowy oznaczone kielichem. Zatrzymają cię one aż do momentu wypełnienia zawartych w nich zadania, przy czym większość z nich można wykonać w trakcie rozgrywki w każdym trybie w GWINCIE.

Co jeśli nie mam czasu bądź Punktów Nagród na aktualne Drzewko Nagród?

Bez obaw! CDPR zapewnia rozwiązanie. Każdego miesiąca można znaleźć Sezonową Paczkę w sklepie, która zawiera wszystkie dostępne w danym miesiącu bibeloty oraz jeden dodatkowy kosmetyk – może to być ramka, albo awatar. Paczka Sezonowa z Sezonu Magii będzie dostępna w Czerwcu 2021 roku.

Sezon Magii

W tym miesiącu można zdobyć Rewers, jeden unikatowy avatar, jedną ramkę i tytuł “Perfekcyjna Iluzja“. By wykonać Drzewko Nagród Sezonu Magii potrzeba 81 PN co jest potrzebne do zdobycia Rewersu widocznego powyżej. By zdobyć tytuł należy wykonać pierwszy Węzeł (6 PN) – Rozegraj 5 partii w dowolnym trybie. Na Węzeł z ramką należy przygotować 21 PN – Ukończ codziennie zadania w liczbie 3. Avatar jest dostępny za 42 PN w Skrzynce Nagród na samym końcu.

Zasady “Bliźniacze Zaklęcia”

“Raz na turę, gdy zagrywasz kartę specjalną, bezpośrednio po tym stwórz i zagraj jej drugi egzemplarz.”

Zasady te były obecne również w zeszłym roku i bardzo dobrze! Jest to jeden z lepszych trybów w GWINCIE, a dzięki nowym kartom zabawa jest jeszcze lepsza.

W trakcie grania jest jedna, podstawowa, zasada do zapamiętania. Pierwsza zagrana karta specjalna w turze (nie rundzie!) zostanie zdublowana i użyta ponownie – dlatego trzeba, oprócz zwrócenia uwagi na to co się rzuca, nie przeoczyć podwójnej Pożogi czy innych cheesowych taktyk.

Główną uwagę należy przeznaczyć na karty specjalne, które same z siebie osiągają dobre punkty (Test Lojalności), bądź wyśmienicie współgrają z umiejętnościami dowódców (np. karty organiczne z Rojem Krabopająków).

Większość talii tutaj zaprezentowanych została stworzona przez Jamedi z Team Nova, który podzielił się nimi ze mną, za co mu bardzo dziękuję!

NEUTRALNE

Neutralne

Zoltan: Szelma – dzięki elastyczności zagrania ofensywnie lub defensywnie Feldmarszałka Dudy jest to jeden z ciekawszych wyborów w tym miesiącu.

Przygody Sklepa – idealny wybór do talii Singletone, praktycznie każda frakcja jest w stanie stworzyć coś dobrego ze Sklepem.

Ragn Nar Roog – pogoda na cały stół? Czy to powrót do bety? 4 punkty na turę to naprawdę dobre value.

Klątwa Umy – jak się bawić, to na całego. Losowa, złota jednostka może przechylić szalę zwycięstwa na Twoją stronę… albo doprowadzić Cię do łez.

Triss: Telekineza – mnóstwo brązowych kart w obu taliach powoduje, że może nie jest to najpewniejsza karta, ale z pewnością nigdy nie będzie zbrickowana.

Aguara: Lisica – kart specjalnych w GWINCIE jest mnóstwo, na szczęście większość daje sensowne punkty. A jak nie trafisz na nic użytecznego to cóż… GWINT to gra umiejętności, jakoś sobie poradzisz.

Avallac’h – trzy pogody, do wyboru do koloru, tańsza i relatywnie słabsza wersja Ragn Nar Roogu.

Królewski Dekret/Krzyż Alzura/Ostatnie Życzenie/Rozkaz Wymarszu – idealne karty do wyciągania jednostek z talii.

Rozdarcie – wielu przeciwników będzie celowało w spam jednostek z Kościanym Talizmanem, dlatego dobrze jest mieć chociaż jedną taką kartę w talii.

Kościany Talizman – idealna karta pod swarm, jednak wystrzegaj się Rozdarcia.

Sara/Janek – mała szansa, że utrzymają się na stole, ale przy połączeniu z jakąś osłoną można wyciągnąć z nich dobre punkty.

Wstrząsy Stammelforda – ze względu na wszechobecny swarm do rozważenia zamiast Rozdarcia.

Piorun Alzura/Kajdany z Dwimerytu/Północny Wiatr/Księżycowy Pył/Gwiazda Tańcząca – trochę kontroli nad planszą przeciwnika nie zaszkodzi, jednak karty frakcyjnie są przeważnie lepsze.

POTWORY

Talia Potworów by Jamedi

Organiczne Potwory by Ry Ry

Potwory

Talia ta opiera się na umiejętności Rój Krabopająków, ponieważ po każdej zagranej karcie Organicznej powstaje kolejny, malutki krabopajączek, który spełnia wiele ról. Jest celem dla Żagnicy, pozwala aktywować witalność Fledera, ułatwia aktywację Imleritha czy robi jako cel dla Adrenaliny.

W talii warto rozważyć włożenie Kościanego Talizmanu za Rozdarcie, bądź silniejsze karty jak Goliat czy Adda: Strzyga.

Jako powerplay mamy Żagnicę, która osiąga bardzo wysokie wyniki zjadając karty o sile 1. Oprócz tworzenia kolejnych trutni po swojej stronie, warto rozważyć ustawianie po stronie przeciwnika również okazów do pochłonięcia. Bardzo ważne jest posiadanie ostatniego zagrania.

Kolejna talia to wariacja pierwszej przerobiona przez Ry Ry z MSM; jeśli ktoś woli mniej dzikie karty, lepiej wybrać drugą opcję.

NILFGAARD

Talia Nilfgaardu by Jamedi

Taktyczna Talia Nilfgaardu by Team Aretuza

Nilfgaard

Nilfgaard radzi sobie całkiem nieźle w tym Sezonie Magii – znowu.

Talia opiera się na pełnej kontroli strony przeciwnika samemu zdobywając punkty dzięki procowaniu Asymilacji w kartach jak Glynnis aep Loernach, Cesarska Wieszczka czy Artorius Vigo.

Do rozważenia są dwie wersje, jedna na Przygodach Sklepa, przez co w talii znalazły się karty mniej użyteczne jak Mazidło czy Ostatnie Przygotowania. Druga wersja natomiast, nieobecna tutaj, polega na zbudowaniu talii w oparciu o karty z Asymilacją i kontrolne – Skrytobójstwo czy Turniej Rycerski, a zamiast Przygód Sklepa zastosować Ragn Nar Roog, czy inną wysoko prowizyjną i silną kartę.

Oprócz Przechery, można użyć Taktycznej Decyzji albo Zniewolenia.

Druga talia, od Team Aretuza, to klasyczna wersja Kontroli, Asymilacji oraz RNG. Radzi sobie nieźle, nie można jej nic zarzucić, ale brakuje tej nietypowości, którą oczekuje od gier w Trybie Sezonowym.

KRÓLESTWA PÓŁNOCY

Talia Upiornych Królestw Północy

Talia Oblężnicza Królestw Północy by Team Aretuza

Królestwa Północy

Królestwa niestety mają pewne problemy w tym Trybie Sezonowym, dlatego postanowiłem pójść w bardziej memiczną wersję zeszłorocznej talii. Przedstawiam oto Upiorną Północ.

Talia działa w oparciu o dwie taktyki. Pierwsza to wzmacnianie Tridamskim Piechurów i kontrolę stołu przeciwnika, druga to przy użyciu Inferna Sabriny oraz Upiorów, które są odporne na działanie tej karty.

Druga zaprezentowana talia to machiny oblężnicze z Oblężeniem, stworzona przez Team Aretuza.

Wersja przez nich zaprezentowana jest bardzo podobna do rankingowej wersji. Główne różnice to zamiana kart mid range na te, które wspierają Działania Wojenny przy pomocy Zaopatrzenia i Ładunków.

SCOIA’TAEL

Talia Scoia’tael v2 by Palekid

Talia Scoia’tael by Jamedi

Scoia'tael

W zeszłym roku Scoia było dobre, ale nie aż tak. Wraz z Syndykatem do gry weszły karty dwufrakcyjne, a wraz z nimi Harald Gord, który po zagraniu każdej specjalnej karty wzmacnia się na wejściu o 1. Jako finisher jest spektakularny.

Talia opiera się na wystawianiu własnych jednostek wzmacniających (np. Wiedzący, czy Sara/Janek) się dzięki zagranym kartom specjalnym, przeszkadzaniu przeciwnikowi, by w ostatnim ruchu rzucić Haralda Gorda.

Zamiast Mahakamskiej Kuźni warto rozważyć Tajemne Echo i zamianę niektórych kart (głównie krasnoludów) na inne.

Talia w wersji Palekida jest trochę mniej szalona i bardziej typowa, ale sprawdza się równie – albo i bardziej – niż wersja Jamediego.

SKELLIGE

Talie Skellige

Skellige

Jest to poprawiona wersja talii, którą pokazał mi Wojtech.

Całość bazuje na synergii między kartami Alchemii oraz Bestiami. Głównym źródłem punktem są Mówczynie Klanu Kruka, które dzięki więzi wzmacniają się podwójnie za każdą zagraną kartę.

Żeby Upadła Flaminka była punktowo solidna, należy przy użyciu oczyścić przywoływane za pomocą Kłączy Wroniego Oka kruki. Jednak zachowanie balansu między ilością tokenów ptaków a miejscem jest niezbędna, dlatego bardzo dużą uwagę trzeba temu poświęcić (i najlepiej rozłożyć Kłącza na kilka tur.)

Mówczynie można spokojnie zużyć na samym początku, ponieważ i tak później zostaną wskrzeszone przy pomocy Ofiary dla Freyi celem aktywacji Gedyneith.

Warto pomyśleć o dodaniu zamiast któregoś z silniejszych druidów Obrońcy.

SYNDYKAT

Talia Syndykatu by Jamedi

Syndykat

Jest to pierwszy miesiąc Syndykatu w Sezonie Magii, ale frakcja ta odnalazła się w nim znakomicie.

Od samego początku karty specjalne Syndykatu się świetnie uzupełniają, dlatego stworzenie grywalnej talii nie jest problematyczne. Liczne karty z Zastraszeniem, mnóstwo ofensywnych zaklęć oraz Harald Gord skutecznie powodują, że jest to jedna z najlepszych – o ile nie najlepsza – talia na ten Tryb Sezonowy.

Zgromadzenie służy jako podstawa dla Skurwiela Seniora, by zamienić Fanatyka w Pachołka Porąbańców oraz dla Procesji Pokuty. Do rozważenia jest zamiana Zgromadzenia na Dziką Kartę.

To by było na tyle! Dodałem brakującą talię Skellige oraz dodatkową talię do ST oraz NG. Jeśli coś jeszcze się będzie zmieniać w artykule poinformuję was na naszych social mediach – Facebook oraz Twitter.

Do zobaczenia na polach bitwy!

~ Veruis

3 odpowiedzi do “Sezon Magii – Poradnik do Trybu Sezonowego

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *