Hen Ichaer

Sezon Wilka – Poradnik do trybu sezonowego

Zapraszam serdecznie na kolejną odsłonę poradnika do trybu sezonowego w GWINCIE. W tym miesiącu bierzemy pod lupę sezon Wilka!

Czym jest tryb sezonowy?

Jest to unikatowy, zmieniający się co miesiąc, tryb z niepowtarzalnym zestawem zasad, w których mierzysz się z innymi graczami. By do niego dołączyć wymagany jest minimum 10 poziom.

Granie w ten tryb umożliwia wykonywanie questów w Sezonowym Drzewku Nagród. Ponadto, jest to najlepsze miejsce do wykonywania kontraktów, zwłaszcza tych specyficznych (jak posiadanie 9 jednostek po 10 siły), za co otrzymujesz Punkty Nagród (PN). Wydając PN spotkasz się z specjalnymi punktami węzłowy oznaczone kielichem. Zatrzymają cię one aż do momentu wypełnienia zawartych w nich zadania, przy czym większość z nich można wykonać w trakcie rozgrywki w każdym trybie w Gwincie.

Co jeśli nie mam czasu bądź Punktów Nagród na aktualne Drzewko Nagród?

Bez obaw! CDPR zapewnia rozwiązanie. Każdego miesiąca można znaleźć Sezonową Paczkę w sklepie, która zawiera wszystkie dostępne w danym miesiącu bibeloty oraz jeden dodatkowy kosmetyk – może to być ramka, albo awatar. Paczka Sezonowa z Sezonu Wilka będzie dostępna w Maju 2020 roku.

Sezon Wilka

W tym miesiącu można zdobyć Rewers, trzy unikatowe avatary, cztery wilcze ramki i dwie wersje premium karty Gryf. By wykonać Drzewko Nagród Sezonu Wilka potrzeba 80 PN, przy czym najszybsza droga do ramki Białego Wilka wymaga 51 PN. By wykonać Drzewko Lidera (Geralt z Rivii) potrzebujesz 79 PN, przy czym najszybsza droga do Rewersu Wilka wymaga 51 PN.

Ramka aktualnie dostępna jest zmienioną wersję tej z Open Bety.

Zasady

“Za każdym razem, gdy jednostka jest wzywana na pole bitwy, najpierw odnosi 2 punkty obrażeń, a potem zostaje wzmocniona o 4. Jeśli to wiedźmin, nie odnosi obrażeń.”

Nowy rok wymaga wejścia z przytupem i taki właśnie tryb sezonowy zaserwowali nam Redzi w tym miesiącu. Mogłoby się wydawać, że nic specjalnego tu nie ma, ponieważ na pierwszy rzut oka przypomina zasady Sezonu Driad, jednak nic bardziej mylnego! Możliwość grania kart, które nawet przyzywane dostaną obrażenia i wzmocnienie, dodaje całkiem nowy wymiar w budowaniu talii. A fakt, że wiedźmini są wzmacniani bez obrażeń pozwala pomyśleć o wykorzystaniu do tej pory niegrywalnych kart.

Przy budowaniu talii dobrze jest uniknąć sytuacji, gdy zagrywamy jednostki o sile 1 bądź 2, które zaraz po pojawieniu się zginą – chyba, że nam na tym zależy jak w przypadku Archespora czy Fanatyka Wiecznego Ognia.

Kiedy przyjrzymy się umiejętnością dowódców to dalej prym wiedzie możliwość zagrania dwóch kart w jednej turze (np. Taktyczna Decyzja czy Manewr Okrążający), jednak do rozważenia są również zdolności użytkowe, takie jak Ojcobójcza Furia czy Nagroda Główna.

NEUTRALNE

Karty Neutralne

W tym miesiącu mamy znamienną ilość kart neutralnych, głównie dzięki wszelkiej maści wiedźminów.

Geralt: Yrden, Geralt: Igni, Geralt z Rivii – karty idealne na ten tryb i należałoby chociaż jedną z nich wrzucić, a najlepiej i dwie.

Ciri, Ciri: Szarża – mniej niezbędne od Geraltów, ale wciąż warte rozważenia. Szczególnie w taliach, które posiadają możliwość ochrony.

Vesemir: Mentor – karta, które jest niezbędna w taliach z większą ilością wiedźminów

Eskel, Vesemir, Lambert – trio wiedźminów, które została zniszczone przez liczne nerfy, znowu święci powrót do grywalności. Te trzy karty znajdą swoje miejsce w praktycznie każdej talii.

Eskel: Tropiciel – do rozważenia, gdy nie mamy za bardzo pomysłu na kartę za 9 prowizji

Iwo z Belhaven – świetna karta do talii z wiedźminami, co turę 2 pkt obrażeń

Kondotier: Trubadur – w porządku, gdy chcemy przekształcić pancerz w punkty

Kobra Królewska – w tym trybie sezonowym łatwo o duże wzmocnienia, dlatego trucizna się nieźle odnajduje tutaj

POTWORY

Talia Potworów

Potwory

Nie graj Potworami. Może to będą ciężkie słowa dla fanów potworów, ale są one szczere. Kompletnie sobie nie radzą na tej sezonówce.

Wraz z Jamedim z Team Nova doszliśmy do wniosku, że jedyne co ma szansę wyjść, jest włożenie kart, które same z siebie dają dobre punkty. Jako dodatek dołożyliśmy silnik w postaci Jennika wraz z licznymi Pochłonięciami, jednak ze względu na licznych Geraltów Igni, Yrden czy z Rivii jest to ostatecznie mało sensowna taktyka. 

Wygrana nie jest niewykonalna, co to to nie, jednak głównym celem byłoby wyciągnięcie od przeciwnika właśnie tall-removali, by ostatecznie w krótkim r3, przy pomocy Ozzrela i Goliata, szybko wykończyć przeciwnika. Ale nie łudźcie się. Potwory są za słabe i nie polecam ich do grania.

Możliwe wymiany w talii:

  • Proponuję zmianę talii na coś innego

NILFGAARD

Talia Nilfgaardu

Nilfgaard

W zeszłym miesiącu mieliśmy sezon Damianów i Strategicznego Odwrotu i w tym sezonie dalej trzymamy się Nilfgaardu. Może rzeczywiście Cesarstwo jest takie potężne jak mówią?

Talia Wiedźmini Nilfgaardu to lekko zmodyfikowana o nowe karty wersja talii sprzed prawie roku, gdy Ci przez krótki okres czasu królowali na ladderze. Znajdziemy tutaj Vesemira: Mentora, który buffuje o 1 ponad połowę naszej talii, liczne karty do kontroli przeciwnika jak Letho z Gulety, Serrit i Egan oraz cztery karty nakładające Truciznę oraz Łowcę Van Moorlehemów. Między blokowaniem najistotniejszych kart przeciwnika wrzucamy własne punkty z Cahira, Trio Wiedźminów, Nilfgaardzkiego Oficera a w ostateczności mamy do wykorzystania Letho: Królobójcę, by wykorzystać karty przeciwnika przeciw niemu.

Cała talia dość dobrze się przewija, rzadko zdarza się sytuacja gdy nie dobieram wszystkich złotych kart. Jest to bardzo dobry wybór dla osób, które uwielbiają zarówno Nilfgaard jak i wiedźminów.

Możliwe wymiany w talii:

  • Do rozważenia jest zamiana Taktycznej Decyzji na Strategiczny Odwrót. Talia zawiera karty, jak trucizny czy blokady, które mogą bardzo namieszać przeciwnikowi.
  • Cahir Mawr Dyffryn aep Caellach jest idealną kartą na ten tryb, jednak ze względu na liczne karty, które go niszczą (np. Mnóstwo kart Geralta) można go zamienić na Maraala czy Magiczny Wstrząs
  • Podobną sytuację ma Eskel: Tropiciel, dlatego warto rozważyć zamianę na Maraala albo Magiczny Wstrząs

KRÓLESTWA PÓŁNOCY

Tatalia Królestw Północy

Królestwa Północy

Trzeba przyznać, że Królestwa walczą zacięcie o szczyt zarówno w trybie sezonowym oraz pro ladderze – i wychodzi im to znakomicie. 

Przedstawiona talia na Manewrze Okrążającym bazuje w głównej mierze na wykorzystywaniu Tarcz jako mechaniki chroniącej przed 2 obrażeniami związanymi z zasadami tego sezonu oraz wzmocnień do mechaniki Inspiracji. Książę Anseis to idealna karta do usuwania istotnych kart przeciwnika, a Geralt: Yrden oraz Krwawy Baron sprawdzają się jako last say w przypadku gdy przeciwnik gra liczne karty wzmacniające. Dwie karty, Kawaleria Nieśmiertelnych oraz Przewodnik Karawany, służą jako typowy pointslam połączony z Królową Adalią oraz Posiłkami. Rozkaz Straży Radowida jest świetnym dodatkiem do Anny Stenger, Księcia Anseis oraz Szalonego Kiyana – na którego trzeba uważać, ponieważ zbyt duża ilość wzmocnień może zakończyć jego żywot.

W trakcie rozstawiania jednostek warto poświęcić kilka chwil na zastanowienie się, czy rozstawienie kolejnej Kawalerii Nieśmiertelnych jest dobrym pomysłem, szczególnie przy tak dużej ilości Geraltów Yrden i Igni na tym trybie. 

Niekiedy, przy mniejszym szczęściu, niemożliwe jest dobranie wszystkich złotych kart, na szczęście brązy Królestw osiągają często lepsze wartości.

Możliwe wymiany w talii:

  • Szalony Kiyan nie zawsze się sprawdza, dlatego dobrą alternatywą jest Vissegerd, bądź Rayla
  • Zamiast Drabiny Oblężniczej warto rozważyć Lyrijskich Kosynierów, którzy mogą osiągać całkiem wysokie punkty jak na kartę 4p
  • Przewodnicy Karawany mogą być zamienieni na dodatkowego Temerskiego Werblistę, a za pozostałe dwa punkty prowizji wzmocnić inną kartę

SCOIA’TAEL

Talia Scoia’tael

Scoia'tael

Frakcja Starszych Ras nie sieje spustoszenia w tym trybie, tak jak na ladderze, ale to wciąż siła na której można polegać

Talia sprawdza się świetnie w średnio długich rundach, gdy możemy wykorzystać Novigradzką Sprawiedliwość wraz z Obrońcami Mahakamu i Krasnoludzkimi Najemnikami. Niewielka ilość kontroli nie pozwala na wydłużanie rund, szczególnie na Królestwa Północy. Większość talii jest w stanie wyciągnąć znacznie wyższe wartości punktowe, jednak w takim momencie przychodzi nam z pomocą Geralt: Yrden, które trzyma je w szachu – jedynym problemem jest dobranie tej karty.

Możliwe wymiany:

  • Niekiedy brakuje możliwości ukrycia swoich silników, dlatego warto rozważyć zmianę Ciri: Szarża na Figgisa Merluzzo
  • Wielki Dąb, o ile jest świetnym finisherem, to nie zawsze pozwala wygrać grę i można pomyśleć o zamianie go na Geralta: Igni, szczególnie dobrze działa wraz z Krasnoludzkimi Najemnikami

SKELLIGE

Talia Skellige

Spoiler

Wspaniałe wyspy archipelagu Skellige! Czemóż to wasi mieszkańcy są ciągle w odwrocie na ladderze i powracają jedynie, by pobawić się w Trybie Sezonowym? Nie wiem, ale jedno jest pewne – da się grać Skellige w tym miesiącu.

Fakt, że każda jednostka otrzymuje obrażenia można wykorzystać na twoją korzyść. Rębacze an Craite wraz z Dagurem Dwa Ostrza świetnie działają z Ojcobójczą Furią, ponieważ Opętane Syreny otrzymują podwójne obrażenia. Cała reszta talii albo pozwala na ponowne wykorzystanie Rębaczy (Ofiara dla Freyi), bądź dodatkowo ich wzmacnia (Drakkary Bojowe, Morkvarg Łupieżca, Hemdall, Maligna czy Wyciąg z Gigaskopriona).

Geralt: Yrden działa jako karta ratująca sytuacja, w razie gdyby przeciwnik poradził sobie z Rębaczami/Dagurem, albo miał Cahira.

Możliwe wymiany:

  • Do rozważenia wymiana Hemdalla za kolejnego Geralta
  • Nie licząc Rębaczy, niemal każda brązowa karta może zostać wymieniona na pozostałe użyteczne, takie jak Pluteje, Drakkar Dimun, Drakkar Łupieżców czy Straż Karawany

SYNDYKAT

Talia Syndykatu

Syndykat

Zaprezentowana talia została stworzona przez Jamediego z Team Nova i stworzona została z myślą wszystko albo nic. 

Nie ma zbyt wielkiej filozofii grania tą talią. Rzucamy wszystko, byle wypchnąć przeciwnika z tury przy pomocy Madame Luizy + Savolli, Filippy Eilhart, trucizn, Mieszczan, Bincy Blumerholdt, nie liczymy się z prowizją, ponieważ zależy nam głównie na Wielkim Inkwizytorze Helveedzie oraz Skrybach Wybrańców i Kapłanach Wiecznego Ognia, których możemy ewentualnie multiplikować przy pomocy Igora Haka. Mając dwóch Skrybów + Helveeda możemy stworzyć combo generujące punkty póki nie zakończy się tura, co zwykle pozwala nam przebić każdy wynik po stronie przeciwnika. O ile uda się to wykonać.

Możliwe wymiany

  • Gascona: Kondotiera można wymienić za Geralta z Rivii, bądź Geralta: Yrden

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *