Hen Ichaer

Sezon Żmii – Poradnik do Trybu Sezonowego

Zapraszam serdecznie na kolejną odsłonę poradnika do trybu sezonowego w GWINCIE. W tym miesiącu bierzemy pod lupę Sezon Żmii!

Co to tryb sezonowy?

Jest to unikatowy, zmieniający się co miesiąc, tryb z niepowtarzalnym zestawem zasad, w których mierzysz się z innymi graczami. By do niego dołączyć wymagany jest minimum 10 poziom.

Granie w ten tryb umożliwia wykonywanie questów w Sezonowym Drzewku Nagród. Ponadto, jest to najlepsze miejsce do wykonywania kontraktów, zwłaszcza tych specyficznych (jak posiadanie 9 jednostek po 10 siły), za co otrzymujesz Punkty Nagród (PN). Wydając PN spotkasz się z specjalnymi punktami węzłowy oznaczone kielichem. Zatrzymają cię one aż do momentu wypełnienia zawartych w nich zadania, przy czym większość z nich można wykonać w trakcie rozgrywki w każdym trybie w GWINCIE.

Co jeśli nie mam czasu bądź Punktów Nagród na aktualne Drzewko Nagród?

Bez obaw! CDPR zapewnia rozwiązanie. Każdego miesiąca można znaleźć Sezonową Paczkę w sklepie, która zawiera wszystkie dostępne w danym miesiącu bibeloty oraz jeden dodatkowy kosmetyk – może to być ramka, albo awatar. Paczka Sezonowa z Sezonu Żmii będzie dostępna we wrześniu 2020 roku.

Sezon Żmii

W tym miesiącu można zdobyć Rewers, jeden unikatowy avatar, jedną ramkę i tytuł “Toksyczny“. By wykonać Drzewko Nagród Sezonu Żmii potrzeba 81 PN co jest potrzebne do zdobycia Rewersu widocznego powyżej. By zdobyć tytuł należy wykonać pierwszy Węzeł (6 PN) – Rozegraj 5 partii w dowolnym trybie. Na Węzeł z ramką należy przygotować 21 PN – Ukończ codziennie zadania w liczbie 3. Avatar jest dostępny za 42 PN w Skrzynce Nagród na samym końcu.

Zasady “Pęd”

“Za każdym razem, kiedy jednostka ponosi obrażenia zadane przez inną jednostkę lub przez siebie, daj jej krwawienie na liczbę tur równą zadanym obrażeniom. Za każdym razem, kiedy jednostka zostaje wzmocniona przez inną jednostkę lub przez siebie, daj jej witalność na liczbę tur równą wzmocnieniu.”

Tak jak w poprzednim miesiącu, tak i w tym mamy powtórkę zasad Trybu Sezonowego z zeszłego roku.

Jedną z najważniejszych zasad, o których warto pamiętać by wygrywać, jest używanie głównie jednostek, ponieważ tylko one dają dodatkowe punkty w rozgrywce. Zaklęcia oraz artefakty nie pozwalają na uzyskanie dodatkowych punktów z Witalności, ani z Obrażeń.

Jest to jeden z ciekawszych Trybów Sezonowych ze względu na dość stabilną metę, brak talii, które swoją siłą drastycznie odbiegają od innych, oraz liczne karty counterujące.

NEUTRALNE

Neutralne

Neutralne karty w tym miesiącu spełniają głównie funkcje specjalną, dlatego też do wyboru mamy ich niewiele.

Jaskier: Poeta – Dobra karta w taliach opartych na średnio długich rundach, bleedowaniu i swarmie.

Geralt: Igni – Ze względu na liczne, wzmacniające się, silniki jest to jedna z lepszych kart do tego trybu. Zalecana w taliach z możliwością drobnych korekt w Sile kart przeciwnika.

Geralt: Yrden – Idealny wybór jako odpowiedz na niekontrolowane silniki przeciwnika. Zalecana w taliach bez możliwości drobnych korekt w Sile kart przeciwnika.

Eskel: Tropiciel – Dobry silnik, sprawdza się w każdej talii, gdy brakuje nam odpowiednich kart frakcyjnych

Królewski Dekret – Praktycznie w każdej talii znajdzie swoje miejsce jako tutor dla najważniejszych kart.

POTWORY

Talia Potworów

Potwory

Ze względu na dość liczny Nilfgaard z mechaniką Trucizny Potwory nie radzą sobie wyśmienicie, a jedynie dobrze. W pierwszej, bądź drugiej, rundzie po wybleedowaniu przeciwnika i skróceniu ostatniej rundy do możliwie najkrótszej mogą pokonać każdego przeciwnika.

Rozgrywkę rozpoczynamy od kart z Pokrzepieniem (Larwa Endriagi czy Pokutnik) i niską wartością siły, a następnie dorzucamy kolejne, coraz to potężniejsze.

Klucznik oraz karty z Pożarciem mają za zadanie uchronić największe Potwory od Trucizny.

NILFGAARD

Talia Nilfgaardu

Nilfgaard

Kolejny miesiąc i Nilfgaard znowu w czołówce najlepszych frakcji do tego Trybu.

Jest to zmodyfikowana wersja talii z podwójnym Balem Maskowym, którą gra się bardzo podobnie jak do właściwej talii. Mulliganujemy, aż uzyskamy Bal oraz dwóch Artystokratów, a następnie masakrujemy przeciwnika w tej rundzie. W kolejnej staramy się przy pomocy Assire wtasować ponownie do talii i przy pomocy Matty dobrać ponownie.

Szczególną uwagę w tej talii warto poświęcić Spragnionej Damie. W tym Trybie Sezonowym mamy bardzo dużo statusów, dlatego Dama jest idealnym wyborem.

KRÓLESTWA PÓŁNOCY

Talia Królestw Północy

Królestwa Północy

Talia Królestw Północy radzi sobie całkiem nieźle w tym Trybie, jednak ze względu na liczny kontrolny Nilfgaard może mieć problemy z osiągnięciu zwycięstwa.

Bazując na kartach Wzmacniających oraz Ładunkach Królestwa zdobywają szybko przewagę nad przeciwnikiem, jednak wystawiają się tym samym na karty kontrolne jak Geralt z Rivii, czy Geralt: Yrden. Dlatego tak ważne jest podejmowanie ryzykownych działań, takich jak zostawianie Ładunków na później, by w ostatnim ruchu zużyć je pokonując tym samym przeciwnika.

SCOIA’TAEL

Talia Scoia’tael

Scoia'tael

Scoia nie jest moim faworytem w tym miesiącu, dlatego pokusiłem się o stworzenie talii, która wsparła Starsze Rasy w wojnie frakcji. O to niebywale bitewny batalion Krasnoludów!

Talia ta opiera się w głównej mierze na średnio długich rundach, która wyciągają z przeciwnika najważniejsze karty. Dużą uwagę trzeba poświęcić na odpowiednie używanie kart, które mają wspólną synergię.

Najważniejszym połączeniem kart jest możliwość szybkiego wyrzuceniu dużej ilości jednostek przy pomocy Zoltana: Topornika i Krasnoludzkich Wozów Bojowych, by następnie przy pomocy Wielkiego Dąbu oraz Zoltana: Szelmy zakończyć rundę.

SKELLIGE

Talia Skellige

Skellige

Taktyka wyspiarzy na ten sezon jest nieskomplikowana. Każda runda wygląda tak samo: Rębacz an Craite, którzy są wzmacniani przez zadawanie obrażeń praktycznie każdą inną kartą. Przeciwnik zabije Rębacza? Wskrzeszamy ich za pomocą Ofiary dla Freyi. Alternatywą są Korsarze Dimun wraz z Drakkarami Dimun i Drakkarami Bojowymi. Rundy kończymy Dagurem Dwa Ostrza oraz Dzikiem Morskim.

Oprócz Nowych Sił można wykorzystać Szturm dla kluczowych kart.

SYNDYKAT

Talia Syndykatu

Syndykat

Ostatnia frakcja na naszej liście, to oczywiście skończone szumowiny, którym zależy tylko i wyłącznie na zysku (oczywiście wciąż są lepsi od Scoia’tael).

Tak jak i cała frakcja talia, którą prezentuję, skupia się na zarabianiu i wydawaniu pieniędzy dzięki Poborcom Podatkowym oraz Czułej Imke. Dużo kart, które znalazły swoje miejsce w tej liście używają mechaniki Kapitału, dlatego też wybrałem nową zdolność dowódcy Tajny Skład, który obniża potrzebę Kapitału o 2. Głównymi kartami, które to wykorzystują są Saul de Navarette oraz Novigradzkie Kokoty i z tego też powodu na nich opiera się talia. Jako dodatek Niedyskretne Kokoty wraz z Śliskim Adriano oraz karty jak Morska Hiena czy Urwisy spełniają funkcję spenderów. Igor Hak jest bardzo istotną kartą, który duplikuje wymienione wcześniej brązowe karty.

Mam nadzieję, że pomogłem. Powodzenia i do zobaczenia na polach bitwy GWINTA!

~ Veruis

PS.
Koniecznie polubcie nasz profil na Facebooku, jeśli jeszcze tego nie zrobiliście!

2 odpowiedzi do “Sezon Żmii – Poradnik do Trybu Sezonowego

  1. Nad zdjęciem z ramką, rewersem i awatarem powinien być sezon żmii a nie elfów. 🙂
    Dzięki za kolejne talie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *